Gymnastikförbundet söker en marknadskoordinator

En bild

Vill du vara med och öka synligheten för Svensk Gymnastik? Under ett år kan du få den möjligheten då vi söker en vikarie till avdelningen Marknad & Kommunikation.

I rollen som marknadskoordinator ingår att:

  • Marknadsföra Svensk Gymnastiks verksamheter och tillhörande koncept/varumärken.
  • Skapa kampanjer och innehåll i Gymnastikförbundets egna, samt köpta kanaler. Fokus ligger på sociala medier och du har en drivande roll att utveckla avdelningens närvaro och genomslag i våra kanaler.
  • Lägga upp annonskampanjer i sociala medier för att nå önskade målgrupper. Vid annonsering i andra medier är det din uppgift att förhandla priser och upplägg med externa parter.
  • Stötta organisationen i operativa kommunikationsfrågor, bland annat genom framtagande av kommunikationsplaner för olika områden, samt genomförande av dessa. Utöver interna målgrupper inom Svensk Gymnastik ligger ett särskilt fokus på att nå målgrupper inom skolan och personer som vi idag inte når i samma utsträckning.
  • Övergripande ansvar för att den grafiska profilen efterföljs, hålls uppdaterad och vid behov utvecklas.
  • Under en övergångsperiod kommer du att ha ett ansvar för den externa shop som Gymnastikförbundet driver i samarbete med extern leverantör. Du kommer också, med hjälp av kollegor, arbeta med beställningar av kläder via förbundets interna shoppar.

Läs hela annonsen här. Pdf, 164 kB.

Sista datum är 31 december, men skicka gärna din ansökan så snart du kan, då tjänsten kan komma att tillsättas tidigare.


Publicerad: 2022-12-12

UPPTÄCK MER